Általános Szerződési Feltételek

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) a Divatékszerbolt webáruházat üzemeltető Tagira Kereskedelmi és Szolgaltátó Korlátolt Felelőségű Társaság (székhelye: 8800 Nagykanizsa Fő u. 19. ; cégjegyzék- száma: 20-09-064294; adószáma: 11886493-2-20 ; email elérhetőség: info@divatekszerbolt.hu, telefonszám: (+36) 93 785 088; továbbiakban: „Szolgáltató”) és az általa a Divatékszerbolt webáruházban (továbbiakban: „webáruház”) nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: „Ügyfél”, „Vásárló”) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. A Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: „Felek”.

1. Bevezető rendelkezések, szolgáltatói adatok, a Felek közötti szerződés létrejötte

1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.divatekszerbolt.hu weboldalon található elektronikus webáruházban, a webáruházon keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között a szerződésben leírt módokon jön létre.

1.2. A Divatékszerbolt webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon. Az adatbeviteli hibák a megrendelés leadása során javíthatóak.

1.3. A Divatékszerbolt webáruház szolgáltatásait a lenti korlátozással bárki jogosult igénybe venni, amennyiben a Weboldalon érvényesen és sikeresen valós adatait megadva érvényes megrendelést ad le, továbbá magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

1.4. Csak azok a 16. életévüket betöltött természetes személyek vehetik igénybe a Szolgáltatást, akik elfogadják az ÁSZF-et, hozzájárulnak személyes adataik kezeléséhez és feldolgozásához, valamint a kézbesítési adataikat megadták a megrendelés leadásakor.

1.5. A megrendelés leadása még nem eredményezi Felek között a szerződés létrejöttét, a teljesítésig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre levélben, telefonon és elektronikus levélben (e-mailben) van lehetőség. A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejövő szerződésre a magyar jog rendelkezési irányadóak, az kinyomtatható, lementhető, de Szolgáltató azt nem iktatja.

1.6. A vásárlás elsősorban a magyar Polgári törvénykönyv (2013. évi V. törvény), az Eker. törvény (2001. évi CVIII. törvény), a 45/2014. Kormányrendelet vonatkozó rendelkezései szerinti feltételekkel jön létre. A fogyasztónak minősülő Vásárló és a Szolgáltató között létrejött szerződésre továbbá a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet rendelkezései irányadóak.

1.7. A webshop működésével, a megrendelési és szállítási folyamatokkal vagy a termékekkel kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén az alább megadott elérhetőségeinken rendelkezésre állunk. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a www.divatékszerbolt.hu oldalon.

1.8.A Szolgáltatás igénybevételére jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak. Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et indokolt esetben módosítani, de a már megkötött szerződést a módosítás nem érinti.

1.9. A Divatékszerbolt webáruház üzemeltetését, a kiskereskedelmi tevékenységet a Tagira Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság végzi. Az üzemeltető elérhetőségei:

Székhely: 8800 Nagykanizsa, Fő u. 19.
Telefonszám: (+36) 93 785 088
Telephely: 8800 Nagykanizsa, Fő u. 19
Levelezési cím: 8800 Nagykanizsa, Fő u. 19. Petró Galéria
Adószáma:11886493-2-20
Cégjegyzékszáma:20-09-064294, bejegyző cégbíróság a Zala Megyei Cégbíróság
Működési engedély száma:MKEH-NEHITI-2371/2008
Online elérhetősége: info@divatekszerbolt.hu
Telefonos elérhetősége: (+36) 93785088
Szolgáltató nem vetette alá magát Fttv. szerinti magatartási kódexnek.

Tárhelyszolgáltató adatai:

Feki Webstúdió Kft.
Székhelye:9444 Fertőszentmiklós, Petőfi u. 44.,
Adószáma: 14113291208
Online elérhetőség: info@fekiwebstudio.hu

1.10. A TAGIRA Kft., a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Nemesfémvizsgáló és Hitelesítõ Hatóság engedélyével üzemel, mint nemesfémtárgyak és termékek kereskedelmi tevékenységére jogosult cég, melynek  nyilvántartási száma: PR5868 

1.11 A Divatékszerbolt webáruház ügyfélszolgálata elérhetőségei az alábbiak:

Ügyfélszolgálat címe: 8800 Nagykanizsa, Fő u. 19.
Ügyfélszolgálat nyitva tartása: hétfőtől péntekig 8.00-18.00 között
Telefonszám: (+36) 93 785 088
E-mail: info@divatekszerbolt.hu

2. Regisztráció, vásárlói profil

2.1 A Divatékszerbolt webshopban a vásárláshoz nem kötelező a regisztráció, a vásárlás folyamata regisztráció nélkül is elkezdhető és lefolytatható. Azonban minden látogatónak, felhasználónak lehetősége van előzetesen regisztrálni és saját profil létrehozásával megkönnyíteni a vásárlási folyamatot. A regisztrációt követően a vásárlói profil lehetőséget ad a webáruház egyéb kényelmi funkcióinak az elérésére és igénybevételére is, többek között a későbbi vásárlásoknál nem kell újfent a különböző szükséges adatokat újra begépelni.

2.2 A látogatóknak, vásárlóknak a jobb felső sarokban található "Bejelentkezés" gombra kattintva az oldal "Új regisztráció" blokkjában van lehetősége regisztrálni, ahol a következő adatok megadására van kötelezően szükség: név, e-mail cím, jelszó.Ugyanitt kerülhet sor a kötelezően elfogadandó Általános Felhasználói Feltételek és az Adatvédelmi Elvek elfogadására.

2.3 A regisztráció elküldése után a rendszer a megadott email címre egy információs e-mailt fog küldeni, amiben a regisztráció lényeges adatai érhetőek el.

2.4 A felhasználó az oldalra való belépés után a jobb felső sarokban található "Bejelentkezés" linken található aloldal "Visszatérő ügyfeleink" blokkban azonosító adatait megadva éri el felhasználói fiókját, amelyben aztán tetszőlegesen szerkeszthetővé válnak a regisztrációkor megadott regisztrációs adatok. Itt van lehetőség az adatok módosítására, újabb adatok felvételére, a vásárlást és a kiszállítást megkönnyítő adatok felvitelére.

2.5 Elfelejtett jelszó esetén  a "Bejelentkezés" oldal "Visszatérő ügyfeleink" blokkban az elfelejtett jelszó szakaszban lehet az ott található linkre kattintva új jelszót igényelni. Itt meg kell adni a regisztrációkor használt e-mail címet és az új jelszót, majd a rendszer haladéktalanul megküldi az új profiladatok aktiválásához szükséges e-mailt a megadott e-mail címre, amivel ezt kövtően az aktivációt után már be lehet jelentkezni a webáruházba.

2.6 A felhasználó fiókjának és adatainak törlését felhasználói fiókjában, az adataim menüpontban a "PROFIL TÖRLÉSE" gombra való kattintással lehet kezdeményezni. A törlés megerősítését követően a webáruház rendszere a vonatkozó adatokat, a felhasználó profiljában található személyes és egyéb adatokat azonnal, véglegesen és visszavonhatatlanul törölni fogja a webáruház rendszeréből.

2.7 A felhasználói adatok törlésével párhuzamosan a felhasználó megadott e-mail címére az adatok és a fiók törléséről egy értesítést küld az adminisztrátor.

3. A megrendelés, a termékek, a vásárlás folyamata

3.1 A Divatékszerbolt webshopban az egyes termék(ek) mellett minden esetben megtalálhatóak a vásárlói döntéshez szükséges alapvető adatok, információk, a termék ára, a döntéshez szükséges paraméterek és a termék fotója is. A kiválasztott termékek mellett található “KOSÁRBA HELYEZ” gombra, vagy a kosár piktogramra kattintva a kiválasztott terméket a kívánt mennyiségben a webáruház virtuális kosarába lehet helyezni. A kosárba tetszőleges termék helyezhető el. A honlapon feltüntetett árak bruttó árak, magyar forintban értendők és az ÁFA-t, a csomagolás költségét tartalmazzák. A kiszállítás ingyenes.

3.2 A kiválasztott termék(ek) kosárba helyezését követően a kosár tartalma a menüsorban található kosárra kattintva érhető el. Itt módosítható a termékek darabszáma, illetve törölhetőek a kosárban lévő tételek. A kosár termékeinek megrendeléséhez a „TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ” gombot megnyomva juthatunk el, ahol először a kontakt adatokat, a szállítási címadatokat, számlázási adatokat lehet beállítani.

3.3 A fizetés és kiszállítás kiválasztásakor a vevő megadja, hogy milyen módon kíván az adott termékhez hozzájutni és milyen módon kívánja a vételárat kiegyenlíteni. Itt van lehetőség a megjegyzés ablakban további információkat, kiegészítéseket, kéréseket (pl. kit milyen telefonszámon hívjon a futár, mikor tudja a vevő átvenni a terméket, stb.) mellékelni a megrendeléshez. Az adatok természetesen módosíthatóak, az esetleges gépelési hibák a megfelelő mezőre kattintással javíthatóak.
Ha mindent rendben találunk, a megrendelés jóváhagyásához a „TOVÁBB A FIZETÉSHEZ” gombbal juthatunk, amely lépés után a webáruház összefoglalja a megrendelés összes adatát. Ezt követően a "MEGRENDELEM" gombra kattintva lezárható a megrendelés, míg az egyes megadott adatcsoportoknál található "MÓDOSÍTOM" gombra kattintva módosíthatjuk a megrendelés paramétereit.

3.4 Amennyiben a termék kosárba rakását követően a vásárlási folyamat közben a megvásárolni kívánt termék elfogyna a készletből, a rendszer figyelmeztetést küld, hogy a termék nincs már készleten, nem vásárolható meg.
Felhívjuk Vásárlóink figyelmét, hogy az aktuális raktárkészlet változhat, így a honlapon megadott készletinformációk Szolgáltató legnagyobb gondossága ellenére is csak tájékoztató jellegűek. A termék, amit megrendelnek vevőink nagy valószínűséggel készleten van, de nem tudjuk garantálni, hogy valóban megvásárolható – mindig visszajelzést kap a Vásárló, hogy a megrendelt terméket Szolgáltató le tudja-e szállítani.

Regisztráció nélkül vásároló partnereink esetén a Megrendelõ lap kitöltésével, a "MEGRENDELEM" gomb lenyomásával az Ügyfél elfogadja a megismert szállítási és fizetési feltételeket, az Általános szerződési feltételeket és az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat és megrendeli az interneten keresztül kiválasztott terméket.

3.6. Nyilvánvalóan téves - pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült piaci árától jelentősen eltérő ár közzététele esetén – így pl. esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os ár estén - a Szolgáltató természetesen nem köteles a terméket ezen a hibás áron szállítani, de felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat a megrendeléstől.

3.7. Az árak a készlet erejéig érvényesek. A webshopon található darabszámok, készletadatok folyamatosan aktualizáltak, de előfordulhat, hogy a bolt eladások - a bolt értékesítés jellegéből következően - szinkronizálásában estetlegesen pár perces lemaradás történik, így az adott termék készletadata rövid időre nem valós adatot mutat. Ilyen értelemben a webshopon lévő darabszámok tájékoztató jellegűek, a pontos készletről, a készlet várható alakulásáról pontos tájékoztatást telefonon a webáruház ügyfélszolgálata tud adni. Készletszinkronizálási problémából adódóan nem teljesíthető megrendelések esetén az ügyfélszolgálat haladéktalanul tájékoztatja a vásárlót a megrendelés törléséről, a termék várható újbóli beérkezéséről, hasonló készleten lévő termékek kínálatáról és az esetleges előre fizetés visszatérítéséről.

3.8. A megrendelés megtörténtét követően a webáruház a vevő e-mail címére egy elektronikus visszaigazolást küld a megrendelés részletes adataiva (amely visszaigazoló e-mail) amennyiben nem érkezik meg 24 órán beül az ügyfél e-mail címére, akkor ügyfél mentesül mindennemű kötelezettsége alól.

3.9. A rendelés leadása a „MEGRENDELEM” gombra kattintással történik, mely a vásárló részére fizetési kötelezettséget keletkeztet. Ügyfélszolgálatunk Munkatársai az info@divatekszerbolt.hu  címen, illetve munkaidőben a (06) 30 574 7351-es telefonszámon készséggel állnak vásárlóink segítségére a megrendelések részleteivel kapcsolatban.

4. Fizetési módok és fizetési feltételek

4.1 A megrendelt termék(ek) ellenértékének kiegyenlítésére négy lehetőség kínálkozik a webáruházban:

személyes átvétel esetén fizetés a helyszínen átvételkor készpénzzel, bankkártyával
kiszállítás esetén előreutalás banki átutalással
kiszállítás esetén előrefizetés bankkártyával
kiszállítás esetén utánvéttel történő fizetés

4.2 A helyszínen történő termék átvételekor vásárlóinknak lehetősége van Nagykanizsán üzleteinkben: Petró Galéria - 8800 Nagykanizsa, Fő u. 19. cím alatt személyesen átvenni a megrendelt terméket, ahol az átvételt követően történik meg a fizetés készpénzzel, vagy bankkártyával. Ha az árut az üzletünkben kívánja felvenni, kérjük a szállítási módnál a „Személyes átvétel az üzletben" opciót válassza.

4.3 Banki átutalás esetén vevőink a megrendelt termékek árát banki átutalással, előreutalással is kifizethet webáruházunk számára. A fizetendő összeget a megrendelést követően kérjük bankszámlaszámunkra: 11749015-28533180 átutalni. Az összeg beérkezését követően a futárszolgálat szállítja ki a termékeket vevőinknek illetve személyesen is átvehető üzletünkben.
Az átutaláshoz szükséges adatokat(megrendelés száma, számlaszám, megrendelt termék adatok) a megrendelés webáruházban történő lezárását követően automatikusan elküldött e-mail visszaigazolás részletesen tartalmazza.

4.4 Bankkártyás fizetés esetén vevőink a megrendelt termékek árát bankkártyás fizetéssel, előrefizetéssel is kifizethetik webáruházunk számára. A Divatékszerbolt webáruházban a Barion Payment Zrt.(Magyar Nemzeti Bank engedély száma: H-EN-I-1064/2013) fizetési rendszer működik, ahol ezt a fizetési módot választva a vevő automatikusan átkerül a Barion Payment Zrt. fizetési oldalára. A fizetési oldalon a kártyaadatok megadásával elindul a tranzakció. A fizetés eredményéről a rendszer tájékoztatja a vásárlót, a kártyatulajdonost, majd a vásárló visszairányításra kerül a webáruház oldalára.
Az összeg beérkezését követően a futárszolgálat szállítja ki a termékeket vevőinknek vagy a termék átvehető üzletünkben személyesen.

4.5 Utánvéttel történő fizetés esetén a megrendelést követően a házhozszállításkor a helyszínen a futárnak a termékcsomag átvételét követően helyben kell készpénzben kiegyenlíteni a termék árát.

5. Házhoz szállítás, a termék kiszállítása Pickup pontra

5.1 A megrendelés beérkeztét követõen a Divatékszerbolt visszaigazolást küld a rendelésrõl a megrendelő és a termék adataival. Kérjük pontosan adja meg elérhetõségét! Amennyiben megrendeléssel kapcsolatban kérdésünk merülne fel (szállítási cím, gyűrű méret stb.) munkatársunk felveszi a vásárlóval a kapcsolatot egyeztetés céljából. Abban az esetben, ha időközben valamilyen oknál fogva a megrendelt termék elfogyna, haladéktalanul értesítjük vásárlónkat!.

5.2 A megrendelt termék(ek) átvételére házhozszállítás esetén a futárcéggel történő kiszállítás keretében van lehetőség.

5.3. A megrendelt termékek kiszállítását/házhoz szállítását a Divatékszerbolt webáruház üzemeltetője a TAGIRA Kereskedelmi és Szolgaltátó Korlátolt Felelőségű Társaság megbízásából az MPL futárszolgálat végzi. 
A kézbesítés munkaidőben, jellemzően 8 és 17 óra között történik, ezért szállítási címként mindenképpen olyan címet adj meg, ahol napközben tartózkodik az, aki átveszi majd a csomagot (például munkahely). A rendelés során a Megjegyzés rovatba írhatsz minden olyan információt, ami a szállításnál fontos lehet. Például, ha valaki más veszi át a csomagot, mindenképpen add meg az illető személy nevét és elérhetőségét. Nehezen megtalálható munkahely esetén érdemes pontosan megadni az emelet- és ajtószámot, illetve rövid útbaigazítást adni, amely alapján a futár könnyebben odatalál. Ha a futár nem talál senkit a megadott címen, igyekszik lehetősége szerint telefonon egyeztetni, ha ez nem lehetséges, értesítést hagy. A futár a rákövetkező napon újra megkísérli a kiszállítást, ám ha ez másodszorra sem sikerül, elhelyezi csomagodat a legközelebbi postán, ahol a következő 5 munkanapon azt átveheted.

5.4 A webáruházban megvásárolható termékeinket védő csomagolásban szállítjuk megrendelőinknek, termékcsomagjainkat egységesen költségmentesen szállítjuk ki a vásárlóink által megadott szállítási címre, amely költség az esetleges utánvétel költségét is tartalmazza.

5.5 A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben az időszakban az ügyfél nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet, kontakt telefonszámot megadni (erre a megrendelés folyamatánál, a megjegyzés mezőben nyílik lehetőség). ​Amennyiben kiszállító partnerünk nem találja a Vásárlót a megadott címen, írásos értesítést hagy. Egyidejűleg megkísérli a Vásárlóval felvenni a kapcsolatot. Ezt követõen legfeljebb még egyszer, a Vásárlóval egyeztetett idõpontban kiszállítjuk a csomagot. Amennyiben másodszor sem sikerül kézbesíteni a csomagot, akkor visszakerül az eladóhoz.

5.6 Országszerte 3000 átvételi ponton biztosítjuk a kényelmes és gondtalan csomagátvételt. A munkából hazamenet, későn este vagy korán reggel, hétvégén vagy a nap közepén, amikor és ahogy kényelmes.125 MOL PostaPont, 265 Coop PostaPont és 2600 postai PostaPont áll kiterjedt csomaghálózat áll rendelkezésedre.
Válaszd a lakóhelyedhez legközelebb eső pontot. A pontos címeket megtalálod megrendeléskor, ha a POSTA PONTRA történő szállítást választod.

5.7 50 MPL CSOMAGAUTOMATA működik jelenleg, ezek közül válszthatsz a megrendelés leadásakor. Az automaták a nap 24 órájában, országszerte hozzáférhetőek. Az átvétel miatt nem kell kitérőt tenned, hiszen a Csomagautomaták többségét bevásárlóközpontok parkolóiban, forgalmas helyeken helyezték el, ahol egyébként is megfordulsz. A rendelésed bármikor egyszerűen és gyorsan átveheted.  A csomag érkezéséről SMS-ben kapsz értesítést, ezt követően küldeményed 2 munkanapig tárolják az automatában. Csomagod egyszerűen, az SMS-ben kapott azonosító és a telefonszám megadásával veheted ki az automatából. A határidő lejártát követően a csomagot megőrzésre beszállítják valamely közeli postára, amelyről újabb SMS-t kapsz.
FONTOS: ügyelj arra, hogy a telefonszámod pontosan add meg, mert hiba esetén nem tudnak SMS-t küldeni és nem kapod meg a csomagot.

5.8 Fontos! Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt, illetve a csomagponton vizsgáld meg, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés (hiány) esetén kérd jegyzőkönyv felvételét és ne vedd át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli sérült csomagra vonatkozó reklamációt nem áll módunkban elfogadni! Ha a csomagoláson, vagy a tartalomban rendellenességet tapasztalsz, kérünk azonnal vedd fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkon munkatársunkkal (Török Renáta  06-30-574-7351, 06-93-785-088)! A csomagban megtalálod a számlát, és a termék eredetiségének tanúsítványát.

5.9 A szállítást végző futárcég honlapja: https://www.posta.hu/vallalkozasoknak/logisztikai_szolgaltatasok/mpl_futarszolgalat  A futárcég szállítási feltételeit a fenti honlap “Általános szerződési feltételek” menüpontra kattintva érhető el. A futárcég központi telefonszáma, kapcsolati űrlapja a fenti honlap “Kapcsolat” menüpontja alatt érhető el.

5.10 Szállítással kapcsolatos kérdések esetén az info@divatekszerbolt.hu e-mail címen vagy a (+36) 93 785 088 telefonszámon a webáruház üzemeltetőjének kollégájához lehet fordulni munkaidőben.

6. Törzsvásárlói kedvezmények - flamingo hűségpont rendszer

6.1. A Divatékszerbolt webáruház partnerei, vásárlói számára törzsvásárlói programot, hűségprogramot üzemeltet, ahol a vásárlók vásárlói fiókjában a vásárlásaikat követően és a vásárlásaikkal arányosan hűségpontok kerülnek jóváírásra, amit a vásárlók azután további vásárlásoknál tudnak a termék árának megfizetéséhez felhasználni. A hűségpontokat, a pontok jóváírásait, beváltásait a webáruház szoftvere tartja nyilván és minden esetben napra készen követhető bejelentkezést követően a vásárlói felhasználói fiókjában.

6.2. A törzsvásárlói programban bárki részt vehet, aki a webáruházban regisztrációt követően, profiljába bejelentkezve vásárol és elfogadja a webáruház Általános Szerződési Feltételeit, illetve betöltötte a 18. életévét. A 18. életévét be nem töltött személy szülője, vagy gondviselője írásbeli hozzájárulásával válhat a program törzsvásárlójává.

6.3. A törzsvásárlói programban a részvétel, a hűségpontok gyűjtésének és beváltásának feltétele a sikeres vásárlói regisztráció, az érvényes vásárlói fiók megléte és a vásárlások bejelentkezett státuszban történő lebonyolítása.

6.4. A Divatékszerbolt webáruházban a vásárlói profillal rendelkező vásárlók a törzsvásárlói hűségpontok gyűjtése és beváltása és a kapcsolódó szolgáltatások igénybevehetősége szempontjából három különböző csoportba: white flamingo, pretty flamingo és gold flamingo tartozhatnak.

6.5. A divatékszerbolt webáruházban a sikeres regisztrációt követően minden vásárló automatikusan White flamingo státuszba kerül és a profiljában található "HŰSÉGPONTJAIM" menüpontba a vásárlásait követően automatikusan minden 100 Ft vásárlást követően 2 törzsvásárlói hűségpont kerül jóváírásra.

6.6 Már regisztrált, vásárlói profillal rendelkező vásárlóink, amennyiben úgy döntenek, csatlakozhatnak a Divatékszerbolt által működtetett Pretty falmingo clubhoz, "Pretty falmingokká" válhatnak a Pretty flamingo vásárlói klub szabályai szerint. Pretty flamingo tagjaink számára vásárlásaikat követően minden 100 Ft vásárlási érték után már 4 hűségpontot ír jóvá a webáruház belső pontelszámoló rendszere.

6.7 Gold flamingo státuszba minden regisztrált flamingo - tehát a White falmingok és a Pretty flamingok - bekerülhet, amennyiben adott évben vásárlásainak összesített értéke átlépi a bruttó 250,000 Ft -ot. A Gold flamingo vásárlóink a vásárlási limit érték átlépését követően a következő év december 31.-ig élvezhetik a Gold falmingo státusz által nyújtott előnyöket. A webáruház Gold flamingo partnerei minden 100 Ft vásárlási érték után már 6 hűségpontot könyvelhetnek el profiljukban.
A Divatékszerbolt webáruház a Gold flamingo státusz elérésekor, köszönetképpen egy egyszeri, welcome, nagy értékű flamingo ékszer ajándékkal kedveskedik vásárlóinak az aktuális törzsvásárlói programban leírtak szerint.
Amennyiben Gold flamingo vásárlónk a Gold flamingo státusza alatti második évben ismét átlépi a bruttó 250,000 Ft vásárlási értéket, úgy Gold flamingo státusza automatikusan egy évvel meghosszabbodik. A Gold flamingo státuszok meghosszabbítása, vagy újraaktiválása nem jár újabb ajándék welcome ajándékkal, a welcome ajándék ékszert csak az első esetben ajándékoz a Divatékszerbolt Gold flamingo vásárlóinak.
A Gold flamingo hűségprogram 2018. január 1-el indul, tehát a Gold flamingo státuszba történő besorolás a 2018. január 1. után létrejött vásárlások alapján történik.

6.8 A divatékszerbolt hűségprogramban a vásárlások után a hűségpontok értelemszerűen a megrendelet termékek kifizetését követően kerülnek jóváírásra. A vásárlást követően az esetleges elállás esetén a visszaküldött termékből számolt hűségpontok automatikusan levonásra, visszavételre kerülnek a vásárló fiókjában lévő hűségpont nyilvántartásból.
Gold flamingo tagság esetén azon vásárlásnál, ahol a vásárló a welcome ajándék ékszerre jogosulttá vált a vásárlástól történő esetleges elállást követően, amennyiben az összesített vásárlási összeg a gold flamingo státuszhoz szükséges limit alá kerülne a visszaküldött termékek árának visszafizetése csak az ajándék ékszer visszaküldését követően áll a Divatékszerbolt webáruház lehetőségére.

6.9 Regisztrált vásárlóinknak nemcsak a vásárlásaik után, hanem különböző aktivitásaik után is hűségpontokat ír jóvá a webáruház rendszere.
White flamingo partnereink a vásárlások mellett az adatlapjuk kitöltésével, hírlevél feliratkozással is gyűjthetnek hűségpontokat. A profil felhasználói adatlapjának kitöltéséért 200 hűségpont, a hírlevél feliratkozásért pedig 100 hűségpont kerül automatikusan jóváírásra.
Pretty flamingo partnereink az adatlap kitöltéséért és a hírlevél feliratkozásért járó 100-100 hűségponton felül, még termékvélemény írásáért, blogkomment írásáért ( egy bloghoz egyszeri kommentelés esetén )100-100 hűségpontal tudják gazdagítani profilban található hűségpont számlájukat.

6.10 A Divatékszerbolt webáruházban gyűjtött hűségpontokat bármelyik termék megvásárlásakor 1 pont = 1 Ft. Egy vásárlás alkalmával a vásárolt érték legfeljebb 50%-a fizethető pontokkal, de a kedvezmények és a hűségpontok együttes összege nem haladhatja meg a vásárlás értékének 50%-át. A törzsvásárlói pontok akciós termékekre nem váthatók be. A hűségpontok száma minden esetben  a kosárban is kiírásra kerül, ahol a “Hűségpont felhasználás” gombra kattintva a felhalmozott pontok jóváírásra kerülnek a termék árában.

7. Az elállás joga, az elállás részletei

7.1 Amennyiben az Ügyfél a termék házhozszállítása illetve átvétele után el kíván állni a vásárlástól, azt az áru átvételét követő 14 naptári napon belül, indoklás nélkül megteheti. Ennek módjáról a A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló, 45/2014. (II.26.) számú kormányrendelet rendelkezik.

7.2 Az Ügyfél az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor a megrendelt árut átvette.
Több termék adásvétele eseten, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, akkor az utoljára szolgáltatott termék átvételének napjától; több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak átvétele napjától gyakorolhatja az ügyfél az elállás jogát.

Természetesen az ügyfél a termék megvásárlásától a termék átvétele, kiszállítása előtt is bármikor elállhat, ez irányú szándékát telefonon, e-mailben és írásban jelezheti a szolgáltató, az üzemeltető felé.

7.3 Amennyiben az Ügyfél a vásárlástól el kíván állni, úgy az írásbeli elállási nyilatkozatot elegendő a termék átvételét követő 14 naptári napon belül postán vagy elektronikus levél formájában megküldeni a szolgáltatónak és az elállási jog gyakorlásának napjától számított 14 napon belül köteles  visszaküldeni, vagy átadni a terméket is a webáruház számára.

7.4  Az Ügyfél az elállás jogát egyértelmű nyilatkozat formájában vagy az alábbi nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja:

Elállási nyilatkozatminta

Címzett: TAGIRA Kft., 8800 Nagykanizsa, Fő u. 19., Email: info@divatekszerbolt.hu
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
[ Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése ]
Szerződéskötés időpontja /termék átvétel időpontja: [ a megfelelő adat megadandó ]
A fogyasztó neve: [ értelemszerűen kitöltendő ]
A fogyasztó címe: [ értelemszerűen kitöltendő ]
A fogyasztó aláírása: [ kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén aláírandó ]
Kelt: [ értelemszerűen kitöltendő ]

7.5 Az ügyfél elállása esetén a szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
Ha az ügyfél, a fogyasztó a jelen fejezetben leírtaknak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni.

7.6 A szolgáltató mindaddig visszatarthatja a szerződéstől való elállásból következően visszafizetendő összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
A visszatérítés során a szolgáltató, a webáruház az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha az Ügyfél más fizetési módhoz kifejezetten hozzájárulását adja. A visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag az Ügyfelet semminenű többletköltség nem terheli.
Amennyiben a Vevő az elállási jogát gyakorolja, köteles visszaszolgáltatni minden, a termékhez mellékelt és átvett tételt. Ha a Vevő a visszaküldött termékhez nem mellékel minden, eredetileg a Vevő részére átadott tételt, az Eladó jogfenntartással él, hogy a hiányzó tételekért díjat számítson fel a Vevőnek.

7.7 Elállás esetén a Fogyasztót, az Ügyfelet kizárólag a termék visszaküldésének a közvetlen költsége terheli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését. A visszaszállítás során a kárveszély a Vevőt terheli, ezért javasoljuk a termék biztonságos csomagolását, amire legcélszerűbb a gyári csomagolás.

7.8 A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. A vállalkozás követelheti a fenti használatot meghaladó használatból adódó és  a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárainak megtérítését.

7.9 Kivételek az indokolás nélküli, 14 napon belül gyakorolható elállás alól: A fogyasztó, az ügyfél nem gyakorolhatja elállási jogát webáruházunkban az alábbi esetekben:
a) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható
b) olyan nem előre gyártó termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.

8. Ingyenes elégedettségi csere garancia

8.1 A Divatekszerbolt webáruházban minden vásárlónknak megvan a lehetősége, hogy a megvásárolt és átvett terméket bármely okból - nem megfelelő méret, nem az elképzelt megjelenés, stb. - ingyenesen másik a webáruházban elérhető termékre cserélje értékkülönbözet egyeztetéssel szállítási költség megfizetése nélkül.

8.2 A megvásárlást követően csere garancia szolgáltatás igénybevétele esetén először is szükség van a szolgáltatás igénylésére az agi@petrogaleria.hu e-mail címre, vagy a 06 30 5747 351 -es telefonszámra küldött üzenettel, amely üzenetnek tartalmaznia kell a cserélendő termék pontos nevét és az új a divatekszerbolt.hu weboldalon elérhető termék nevét, cikkszámát, árát.

8.3 Ezt követően a cserélendő terméket be kell csomagolni a postai küldemények elvárásainak megfelelően, majd a napokon belül megérkező futárnak átadni, illetve a futártól lehet az új terméket átvenni. FONTOS: a visszaküldendő csomag címkéjét a futártól kell elkérni és a csomagot ezzel a címkével kell ellátni!

8.4 A webáruház elégedettségi csere garancia szolgáltatása minden vásárlónk számára vásárlásonként az első alkalommal ingyenesen vehető igénybe. Ugyanazon vásárlás esetében a további termékcsere igény esetén 1,500 Ft szállítási díjat számolunk fel. Elégedettségi csere garancia szolgáltatásunk az áru átvételétől számított 14 napig vehető igénybe.

9. Garancia (avagy jótállás) és kellékszavatosság

9.1. A Szolgáltatót minden terméke kapcsán terheli a Polgári törvénykönyv szerinti kellékszavatossági felelősség (kettő év), de egyes termékei kapcsán  – így a tízezer Ft vételár feletti ékszerekre, órákra - vonatkozóan ettől függetlenül a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján ún. kötelező jótállási kötelezettség is terheli, sőt, a Thomas Sabo és Pandora termékekre a gyártó jóvoltából további egy év jótállást biztosít (ún. szerződéses jótállás), így ezen termékekre a Szolgáltató összesen két év garanciát biztosít a fogyasztónak minősül vásárlók részére, rendeltetésszerű használat mellett.

9.2. A jótállás időtartama (garancia) alatt a felelősség alól csak akkor mentesül a Szolgáltató, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a vásárlás időpontját követően keletkezett (jellemzően a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza). A kötelező jótállás időtartama (a Kormányrendeletnek megfelelően) egy év – pl. a Coeur de Lion, Engelsrufer termékekre.

9.3.A kelékszavatosság, illetőleg a jótállás is a Szolgálgatónál érvényesíthető, és előfeltétel, hogy a terméket a vásárló a Szolgáltatótól vegye. Kérjük ezért is vásárlóinkat, őrizzék meg a számlát. A szakszerű használatra, karbantartásra vonatkozó előírások betartása mind a kellékszavatosság, mind a garancia, mind a teremékszavatosság előfeltétele.

9.4. A kellékszavatosság és az esetleges jótállás időtartama (a jótállási idő) is a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával kezdődik.

9.5. Nem vonatkozik jótállás (sem kötelező, sem szerződéses) a táskákra (pl. Desigual termékeinkre), sálakra, textil kiegészítőkre (pl. Katie Loxton).

9.6. Nem tartozik sem kellékszavatosság, sem jótállás alá a hiba (de termékszavatosság hatálya alá sem), ha a hiba oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát:

  • rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban/vásárlói tájékoztatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása (pl. a terméknek klóros, sós vagy gyógyvíznek történő kitétele, vegyszerekkel érintkezése, stb.)
  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás okozza.
 

9.7. Jótállás (és kellékszavatosság) keretébe tartozó hiba esetén a vásárló:

  • elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a vásárlónak okozott érdeksérelmet.
  • ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a vásárlónak a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a vásárló – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
 

9.8. Ha a vásárló a termék meghibásodása miatt a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

9.9. A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a vásárló érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a vásárló a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

9.10. A jótállási kötelezettség (és a kellékszavatossági kötelezettség) teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.

9.11. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Kellékszavatosság keretében a vásárlón van a bizonyítás terhe, kivéve az első hat hónapban: fogyasztó és vállalkozás közti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül felismert hiba már a teljesítsékor is megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

9.12. A vásárlót nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül az Ügyfelet a jótállásból fakadó jogok a kellékszavatosságra és a termékszavatosságra vonatkozó pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

9.13. A jótállás nem érinti a vásárló jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

9.14. Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, a vásárló bírósághoz fordulhat, vagy a Békéltető testületi eljárást kezdeményezheti, vagy a járásoknál működő fogyasztóvédelmi hatósághoz, a lentebb részletezett szabályok alapján.

10. Termékszavatosság

10.1. A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfél – választása szerint – a fentebb meghatározott kellékszavatossági jogot vagy ha a termék garanciális, akkor jótállást, vagy ún. termékszavatossági igényt érvényesíthet (utóbbit a gyártóval szemben).
 
10.2. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti. 

10.3. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania. 

10.4. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. 

10.5. Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.  

10.6. Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.  

10.7. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója. 
 
10.8. A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
 

10.9. A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

11. Garanciára vonatkozó további részletszabályok órákra, ékszerekre

11.1. A 151/2003-as Kormányrendelet előírásai szerint a 10 ezer Ft vételár feletti órák esetében a garancia 12 hónap, amely a gyártó rendelkezése szerint az óraszerkezet meghibásodására, vagy gyártási/anyaghibára vonatkozik, és tartalmazza még a garanciális időn belüli ingyenes elemcserét is. Garanciaidőn belüli javítások esetén kérjük, hogy az órát mindenképpen a feltüntetett szakszervízben végeztesd el, máskülönben a garancia érvényét veszti.

11.2. A garancia nem vonatkozik az óra fémszíjára/bőrszíjára, csatjára, az üvegre és a nyomógombokra, kivéve az egyértelmű anyaghibát. A gombok használata víz alatt az óra beázását okozhatja, amely a garancia elvesztéséhez vezethet!

11.3. Felhívjuk figyelmed, hogy a szakszerűtlenül elvégzett elemcsere, vagy egyéb beavatkozás a vízállóság ill. a garancia elvesztéséhez vezet. Megszűnik a garanciális kötelezettség, ha a hiba oka az alábbi okok miatt következne be: rendeltetésellenes használat, szakszerűtlen kezelés, tárolás, erőszakos külső behatás, idegen ill. szakszerűtlen beavatkozás, továbbá kopó alkatrészek (szíj, csat, zár) rendeltetésszerű használatából eredő kopás, szakadás, karcolódás esetén, illetve üvegtörés, nem vízálló óra beázása.

11.4. A garanciajegy hamisítása, vagy abban valótlan adatok feltüntetése jogi következményekkel és a garancia megszűnésével jár.

12. Panaszügyintézés helye, módja

12.1 Az Ügyfél panaszával első sorban a Szolgáltatóhoz kell hogy forduljon. Panaszait írásban az alábbi címekre küldött levélben/e-mailben, szóban pedig az alábbi telefonszámon teheti meg.

levélben: 8800 Nagykanizsa, Fő u. 19.
emailben: info@divatekszerbolt.hu
telefonon: (+36) 93 785 088
munkanapon 8-17 óra között.

12.2 Panaszainak elintézéséhez szükséges, hogy közölje a kérdéses megrendelésben feltüntetett minden adatot, beleértve a megrendelés visszaigazolt kódszámát, hogy azonosítani tudjuk a panasszal érintett teljesítést. A telefonon érkező panaszokat azonnal megvizsgáljuk és tájékoztatjuk álláspontunkról a panaszost, illetve lehetőség szerint orvosoljuk a panaszt. A vevő panaszáról jegzőkönyvet veszünk fel. Ebben az esetben az alábbiak szerint, az írásbeli panaszokra vonatkozó rendelkezések szerint járunk el. Az írásbeli panaszokat 5 munkanapon belül megvizsgáljuk és megválaszoljuk. Válaszunkat indokoljuk. Amennyiben válaszunkkal nem ért egyet, úgy lakóhelye szerint illetékes békéltető testülethez, vagy járási hivatalhoz fordulhat panaszával (lentebb megadjuk az elérhetőségeket).

12.3. Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:

a.) Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
2017. január 1-jétől alapvetően átalakult a fogyasztóvédelem intézményi rendszere. Megszűnt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, ezzel egyidejűleg a fogyasztói bejelentések kezelése első fokon járási szintre került. Ennek értelmében fogyasztók a lakóhelyük szerinti járási hivatalokhoz fordulhatnak fogyasztóvédelmi bejelentéseikkel. 
Az illetékes hivatal elérhetőségeit az alábbi linken érhetik el: http://jarasinfo.gov.hu/

b.) Békéltető testület igénybe vétele. A szolgáltatások minőségével, biztonságosságával és a megfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez Zala megyében. A Szolgáltató köteles a Békéltető testületi eljárásokban részt venni, igénybe veszi a békéltető testületi eljárást, együttműködési kötelezettség terheli abban.

Zala Megyei Békéltető Testület elérhetőségei:​

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefon: 06-92-550-513
Email: ZMBEKELTETO@ZMKIK.HU
Web: http://www.bekelteteszala.hu/

c.) Bírósági eljárás. Az Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX.törvény rendelkezései szerint.

12.4 Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy a panaszügyintézéssel kapcsolatos levelezés, dokumentációt 5 évig megőrizzük.

13. Szerzői jogok

13.1. A weboldal egésze és minden eleme szerzői jogvédelem alatt áll. A weboldal és a weboldalon elérhető tartalom, szerzői mű, illetve más szellemi alkotás - grafikai megoldás, grafika, honlap szerkezete, a honlapon elérhető információ, adatfeldolgozási elv, stb. - szerzői jogi jogosultja, vagy a feljogosított felhasználója a Szolgáltató.

13.2. A weboldalt alkotó és a weboldalon elérhető szerzői jog által védett szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen formában nem használhatók fel, nem hasznosíthatók, sokszorosíthatóak vagy tárolhatóak.

13.3 Abban az esetben, ha a Divatékszerbolt webáruházban található tartalom, vagy a tartalom bizonyos eleme, illetve az oldalról hivatkozásokon keresztül elérhető tartalmak valószínűsíthetően a szerzői jog előírásaiba ütköznek, kérjük, vegye fel a kapcsolatot munkatársainkkal az ügyfélszolgálaton!

A jelzett tartalom megvizsgálását követően haladéktalanul eltávolítjuk a sértő tartalmat, illetve lekapcsoljuk a sértő tartalomra mutató linkeket.

14. Egyéb feltételek

14.1 A Divatekszerbolt webáruházában való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.

14.2 A szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a Divatekszerbolt webáruházhoz való csatlakozás miatt következett be. A látogató felelőssége felmérni, hogy hogyan védheti meg a számítógépén tárolt adatait a behatolóktól. Egyedül a vásárló felelős a Divatekszerbolt webáruházához való kapcsolódásáért és a Divatekszerbolt áruház weboldalán történő vásárlásért. Az üzemeltető nem vonható felelősségre vis maior esetén. Vis maiornak kell tekinteni különösen az internetes hálózatban bekövetkezett olyan hibákat, amelyek megakadályozzák a webáruház akadálytalan működését és a weboldalon történő vásárlást, továbbá, ha a működési hibával összefüggésben az Interneten küldött és fogadott adat elveszik. A Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a webáruházhoz való csatlakozás miatt következett be.

14.3 A Divatekszerbolt webáruház ezúton tájékoztatja vevőit, hogy adataikat a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. Adataikat harmadik félnek nem adja át, kivéve, ha a szerződés teljesítésekor harmadik fél a Divatekszerbolt webáruház alvállalkozójaként közreműködik. Az alvállalkozók a webáruház által átadott személyes adatokat a megrendelés zökkenőmentes lebonyolíthatóságán és a megrendelés bizonyíthatóságán túl semmilyen módon nem jogosultak megőrizni, felhasználni, illetve további jogi, vagy természetes személyeknek átadni. Az adatok kezelésekor a mindenkor hatályos Adatvédelmi Törvénynek, a webáruház Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően jár el a webáruház üzemeltetője.

14.6 A szerződő felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseket tárgyalások útján rendezzék.

14.7 A Szolgáltató jogosult jelen ÁSZF feltételeit indokolt esetben módosítani. Az esetleges módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba, de semmiképp sem érinti a már létrejött szerződéseket, a már leadott megrendeléseket (nincs tehát visszaható hatálya a módosításnak).

Nagykanizsa, 2018.11.20.

I. SZÁMÚ MELLÉKLET
A KELLÉKSZAVATOSSÁGRÓL, A TERMÉKSZAVATOSSÁGRÓL ÉS A JÓTÁLLÁSRÓL SZÓLÓ JOGSZABÁLYI TÁJÉKOZTATÁS
(az itt hivatkozott szöveg a 45/2014 kormányrendelet 3. sz.melléklete szerinti szöveg)
 
1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Vásárló a kellékszavatossági jogával?
Vásárló a Tagira Kft hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Vásárlót kellékszavatossági igénye alapján?
Vásárló - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Vásárló kellékszavatossági igényét?
Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Vásárló már nem érvényesítheti.

Kivel szemben érvényesítheti Vásárló kellékszavatossági igényét?
Vásárló a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Tagira Kft vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Vásárló köteles bizonyítani, hogy Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
 
2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Vásárló a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Vásárló - választása szerint - az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Vásárlót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Vásárló termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom a figyelmet, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
 
3. Jótállás

Milyen esetben élhet Vásárló a kellékszavatossági jogával?
Hibás teljesítés esetén a Tagira Kft jelen szerződés, valamint a vonatkozó 151/2003 Kormányrendelet alapján jótállásra köteles.

Vásárlót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Vásárló a Kormányrendelet szerint egy év kötelező jótállásra jogosult, illetőleg a fenti 6. pontban rögzítettek szerint a gyártó adhat egyes termékekre gyártói jótállást a termékleírás szerint.

Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Felhívom a figyelmet, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igény, illetve termékszavatossági és jótállási igény egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető, egyébként viszont Vásárlótt a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
 

Szerződési feltételeink letölthetőek az alábbi linkre kattintva:
» Általános Szerződési Feltételek