Általános Szerződési Feltételek

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) a Divatékszerbolt webáruházat üzemeltető Tagira Kereskedelmi és Szolgaltátó Korlátolt Felelőségű Társaság (székhelye: 8800 Nagykanizsa Fő u. 19. ; cégjegyzék- száma: 20-09-064294; adószáma: 11886493-2-20 ; email elérhetőség: info@divatekszerbolt.hu, telefonszám: (+36) 93 785 088; továbbiakban: „Szolgáltató”) és az általa a Divatékszerbolt webáruházban (továbbiakban: „webáruház”) nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: „Ügyfél”, „Vásárló”) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. A Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: „Felek”.

1. Bevezető rendelkezések, szolgáltatói adatok, a Felek közötti szerződés létrejötte

1.1. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.divatekszerbolt.hu weboldalon található elektronikus webáruházban, a webáruházon keresztül történik. Továbbá jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan kereskedelmi ügyletre Magyarország területén, amely jelen szerződésben meghatározott Felek között a szerződésben leírt módokon jön létre.

1.2. A Divatékszerbolt webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges, a jelen ÁSZF-ben meghatározott módon. Az adatbeviteli hibák a megrendelés leadása során javíthatóak.

1.3. A Divatékszerbolt webáruház szolgáltatásait a lenti korlátozással bárki jogosult igénybe venni, amennyiben a Weboldalon érvényesen és sikeresen valós adatait megadva érvényes megrendelést ad le, továbbá magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.

1.4. Csak azok a 14. életévüket betöltött természetes személyek vehetik igénybe a Szolgáltatást, akik elfogadják az ÁSZF-et, hozzájárulnak személyes adataik kezeléséhez és feldolgozásához, valamint a kézbesítési adataikat megadták a megrendelés leadásakor.

1.5. A megrendelés leadása még nem eredményezi Felek között a szerződés létrejöttét, a teljesítésig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre levélben, telefonon és elektronikus levélben (e-mailben) van lehetőség. A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejövő szerződésre a magyar jog rendelkezési irányadóak, az kinyomtatható, lementhető, de Szolgáltató azt nem iktatja.

1.6. A vásárlás elsősorban a magyar Polgári törvénykönyv (2013. évi V. törvény), az Eker. törvény (2001. évi CVIII. törvény), a 45/2014. Kormányrendelet vonatkozó rendelkezései szerinti feltételekkel jön létre. A fogyasztónak minősülő Vásárló és a Szolgáltató között létrejött szerződésre továbbá a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet rendelkezései irányadóak.

1.7. A webshop működésével, a megrendelési és szállítási folyamatokkal vagy a termékekkel kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén az alább megadott elérhetőségeinken rendelkezésre állunk. Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető a www.divatékszerbolt.hu oldalon.

1.8.A Szolgáltatás igénybevételére jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak. Szolgáltató jogosult az ÁSZF-et indokolt esetben módosítani, de a már megkötött szerződést a módosítás nem érinti.

1.9. A Divatékszerbolt webáruház üzemeltetését, a kiskereskedelmi tevékenységet a Tagira Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság végzi. Az üzemeltető elérhetőségei:

Székhely: 8800 Nagykanizsa, Fő u. 19.
Telefonszám: (+36) 93 785 088
Telephely: 8800 Nagykanizsa, Fő u. 19
Levelezési cím: 8800 Nagykanizsa, Fő u. 19. Petró Galéria
Adószáma:11886493-2-20
Cégjegyzékszáma:20-09-064294, bejegyző cégbíróság a Zala Megyei Cégbíróság
Működési engedély száma:MKEH-NEHITI-2371/2008
Online elérhetősége: info@divatekszerbolt.hu
Telefonos elérhetősége: (+36) 93785088
Szolgáltató nem vetette alá magát Fttv. szerinti magatartási kódexnek.

Tárhelyszolgáltató adatai:

Feki Webstúdió Kft.
Székhelye:9444 Fertőszentmiklós, Petőfi u. 44.,
Adószáma: 14113291208
Online elérhetőség: info@fekiwebstudio.hu

1.10. A TAGIRA Kft., a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Nemesfémvizsgáló és Hitelesítõ Hatóság engedélyével üzemel, mint nemesfémtárgyak és termékek kereskedelmi tevékenységére jogosult cég, melynek  nyilvántartási száma: PR5868 

1.11 A Divatékszerbolt webáruház ügyfélszolgálata elérhetőségei az alábbiak:

Ügyfélszolgálat címe: 8800 Nagykanizsa, Fő u. 19.
Ügyfélszolgálat nyitva tartása: hétfőtől péntekig 8.00-18.00 között
Telefonszám: (+36) 93 785 088
E-mail: info@divatekszerbolt.hu

2. Regisztráció, vásárlói profil

2.1 A Divatékszerbolt webshopban a vásárláshoz nem kötelező a regisztráció, a vásárlás folyamata regisztráció nélkül is elkezdhető és lefolytatható. Azonban minden látogatónak, felhasználónak lehetősége van előzetesen regisztrálni és saját profil létrehozásával megkönnyíteni a vásárlási folyamatot. A regisztrációt követően a vásárlói profil lehetőséget ad a webáruház egyéb kényelmi funkcióinak az elérésére és igénybevételére is, többek között a későbbi vásárlásoknál nem kell újfennt a különböző szükséges adatokat újra begépelni.

2.2 A látogatóknak, vásárlóknak a jobb felső sarokban található "Bejelentkezés" gombra kattintva az oldal "Új regisztráció" blokkjában van lehetősége regisztrálni, ahol a következő adatok megadására van kötelezően szükség: név, e-mail cím, jelszó.Ugyanitt kerülhet sor a kötelezően elfogadandó Általános Felhasználói Feltételek és az Adatvédelmi Elvek elfogadására.

2.3 A regisztráció elküldése után a rendszer a megadott email címre egy információs emailt fog küldeni, amiben a regisztráció lényeges adatai érhetőek el..

2.4 A felhasználó az oldalba való belépés után a jobb felső sarokban található "Bejelentkezés" linken található aloldal "Visszatérő ügyfeleink" blokkban azonosító adatait megadva éri el felhasználói fiókját, amelyben aztán tetszőlegesen szerkeszthetővé válnak a regisztrációkor megadott regisztrációs adatok. Itt van lehetőség az adatok módosítására, újabb adatok felvételére, a vásárlást és a kiszállítást megkönnyítő adatok felvitelére.

2.5 Elfelejtett jelszó esetén  a "Bejelentkezés" oldal "Visszatérő ügyfeleink" blokkban az elfelejtett jelszó szakaszban lehet az ott található linkre kattintva új jelszót igényelni. Itt meg kell adni a regisztrációkor használt e-mail címet és az új jelszót, majd a rendszer haladéktalanul megküldi az új profiladatok aktiválásához szükséges e-mailt a megadott e-mail címre, amivel ezt kövtően az aktivációt után már be lehet jelentkezni a webáruházba.

2.6 A felhasználó fiókjának és adatainak törlését felhasználói fiókjában, az adataim menüpontban a "PROFIL TÖRLÉSE" gombra való kattintással lehet kezdeményezni. A törlés megerősítését követően a webáruház rendszere a vonatkozó adatokat, a felhasználó profiljában található személyes és egyéb adatokat azonnal, véglegesen és visszavonhatatlanul törölni fogja a webáruház rendszeréből.

2.7 A felhasználói adatok törlésével párhuzamosan a felhasználó megadott email címére az adatok és a fiók törléséről egy értesítést küld az adminisztrátor.

3. A megrendelés, a vásárlás folyamata

3.1 A Divatékszerbolt webshopban az egyes termék(ek) mellett minden esetben megtalálhatóak a vásárlói döntéshez szükséges alapvető adatok, információk, a termék ára, a döntéshez szükséges paraméterek és a termék fotója is. A kiválasztott termékek mellett található “KOSÁRBA HELYEZ” gombra, vagy a kosár piktogramra kattintva a kiválasztott terméket a kívánt mennyiségben a webáruház virtuális kosarába lehet helyezni. A kosárba tetszőleges termék helyezhető el.

3.2 A kiválasztott termék(ek) kosárba helyezését követően a kosár tartalma a menüsorban található kosárra kattintva érhető el. Itt módosítható a termékek darabszáma, illetve törölhetőek a kosárban lévő tételek.

3.3 A kosár termékeinek megrendeléséhez a „TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ” gombot megnyomva juthatunk el, ahol először a kontakt adatokat, a szállítási címadatokat, számlázási adatokat lehet beállítani.
A fizetés és kiszállítás kiválasztásakor a vevő megadja, hogy milyen módon kíván az adott termékhez hozzájutni és milyen módon kivánja a vételárat kiegyenlíteni. Itt van lehetőség a megjegyzés ablakban további információkat, kiegészítéseket, kéréseket(pl. kit milyen telefonszámon hívjon a futár, mikor tudja a vevő átvenni a terméket, stb.) mellékelni a megrendeléshez. Az adatok természetesen módosíthatóak, az esetleges gépelési hibák a megfelelő mezőre kattintással javíthatóak.
Ha mindent rendben találunk, a megrendelés jóváhagyásához a „TOVÁBB A FIZETÉSHEZ” gombbal juthatunk, amely lépés után a webáruház összefoglalja a megrendelés összes adatát. Ezt követően a "MEGRENDELEM" gombra kattintva lezárható a megrendelés, míg az egyes megadott adatcsoportoknál található "MÓDOSÍTOM" gombra kattintva módosíthatjuk a megrendelés paramétereit.

Amennyiben a termék kosárba rakását követően a vásárlási folyamat közben a megvásárolni kívánt termék elfogyna a készletből, a rendszer figyelmeztetést küld, hogy a termék nincs már készleten, nem vásárolható meg.
A Megrendelõ lap kitöltésével, a "MEGRENDELEM" gomb lenyomásával az Ügyfél elfogadja a megismert szállítási és fizetési feltételeket, az Általános szerződési feltételeket és az Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltakat és megrendeli az interneten keresztül kiválasztott terméket.

3.4 Az árak a készlet erejéig érvényesek. A webshopon található darabszámok, készletadatok folyamatosan aktualizáltak, de előfordulhat, hogy a bolti eladások - a bolti értékesítés jellegéből következően - szinkronizálásában esetlegesen pár perces lemaradás történik, így az adott termék készletadata rövid időre nem valós adatot mutat. Ilyen értelemben a webshopon lévő darabszámok tájékoztató jellegűek, a pontos készletről, a készlet várható alakulásáról pontos tájékoztatást telefonon a webáruház ügyfélszolgálata tud adni. Készletszinkronizálási problémából adódó nem teljesíthető megrendelések esetén az ügyfélszolgálat haladéktalanul tájékoztatja a vásárlót a megrendelés törléséről, a termék várható újbóli  beérkezéséről, hasonló készleten lévő termékek kínálatáról és az esetleges előrefizetés visszatérítéséről.

3.5. A rendelés leadása tehát a „MEGRENDELEM" gombra kattintással történik, ami az Ügyfél részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.

3.6 A megrendelés megtörténtét követően a webáruház a vevő e-mail címére legkésőbb 48 órán belül egy elektronikus visszaigazolást küld a megrendelés részletes adataival. Ez a visszaigazoló email kizárólag tájékoztatja az Ügyfelelt arról, hogy a megrendelése a Szolgáltatóhoz megérkezett.
Az Ügyfél mentesül a szerződési kötelezettség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg Szolgáltatótól az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt.

3.7 A vásárlás, a szerződéskötés a megrendelt termékek ellenértékének kifizetésekor jön létre, tehát személyes átvétel esetén a termék(ek) árának megfizetésekor, banki átutaláskor és bankkártyás fizetéskor a pénzösszeg a webáruház bankszámlájára való érkezésekor, illetve utánvétel esetén az utánvét összege a futárnak való átadásakor.

3.8 Ügyfélszolgálatunk Munkatársai az info@divatekszerbolt.hu címen, illetve munkaidőben a (06) 30 574 7351-es telefonszámon készséggel állnak vásárlóink segítségére a megrendelések részleteivel kapcsolatban.

4. Fizetési módok és fizetési feltételek

4.1 A megrendelt termék(ek) ellenértékének kiegyenlítésére négy lehetőség kínálkozik a webáruházban:

személyes átvétel esetén fizetés a helyszínen átvételkor készpénzzel, bankkártyával
kiszállítás esetén előreutalás banki átutalással
kiszállítás esetén előrefizetés bankkártyával
kiszállítás esetén utánvéttel történő fizetés

A helyszínen történő termék átvételekor vásárlóinknak lehetősége van Nagykanizsán üzleteinkben: Petró Galéria - 8800 Nagykanizsa, Fő u. 19. cím alatt személyesen átvenni a megrendelt terméket, ahol az átvételt követően történik meg a fizetés készpénzzel, vagy bankkártyával. Ha az árut az üzletünkben kívánja felvenni, kérjük a szállítási módnál a „Személyes átvétel az üzletben" opciót válassza.

Banki átutalás esetén vevőink a megrendelt termékek árát banki átutalással, előreutalással is kifizethetk webáruházunk számára. A fizetendő összeget a megrendelést követően kérjük bankszámlaszámunkra: 11749015-28533180 átutalni. Az összeg beérkezését követően a futárszolgálat szállítja ki a termékeket vevőinknek illetve személyesen is átvehető üzleteinkben.
Az átutaláshoz szükséges adatokat(megrendelés száma, számlaszám, megrendelt termék adatok) a megrendelés webáruházban történő lezárását követően automatikusan elküldött email visszaigazolás részletesen tartalmazza.

Bankkártyás fizetés esetén vevőink a megrendelt termékek árát bankkártyás fizetéssel, előrefizetéssel is kifizethetik webáruházunk számára. A Divatékszerbolt webáruházban a Barion Payment Zrt.(Magyar Nemzeti Bank engedély száma: H-EN-I-1064/2013) fizetési rendszer működik, ahol ezt a fizetési módot választva a vevő automatikusan átkerül a Barion Payment Zrt. fizetési oldalára. A fizetési oldalon a kártyaadatok megadásával elindul a tranzakció. A fizetés eredményéről a rendszer tájékoztatja a vásárlót, a kártyatulajdonost, majd a vásárló visszairányításra kerül a webáruház oldalára.
Az összeg beérkezését követően a futárszolgálat szállítja ki a termékeket vevőinknek vagy a termék átvehető üzleteinkben személyesen.

Utánvéttel történő fizetés esetén megrendelést követően a házhozszállításkor a helyszínen a futárnak a termékcsomag átvételét követően helyben kell készpénzben kiegyenlíteni a termék árát.

5. Házhoz szállítás, a termék kiszállítása Pickup pontra

5.1 A megrendelés beérkeztét követõen a Divatékszerbolt visszaigazolást küld a rendelésrõl a megrendelő és a termék adataival. Kérjük pontosan adja meg elérhetõségét! Amennyiben megrendeléssel kapcsolatban kérdésünk merülne fel (szállítási cím, gyűrű méret stb.) munkatársunk felveszi a vásárlóval a kapcsolatot egyeztetés céljából. Abban az esetben, ha időközben valamilyen oknál fogva a megrendelt termék elfogyna, haladéktalanul értesítjük vásárlónkat!.
Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a felek eltérő megállapodásának hiányában a Szolgáltató a szerződés megkötését követően késedelem nélkül, de legkésőbb 14 napon belül köteles a vevő rendelkezésére bocsátani a megvásárolt terméket.

5.2 A megrendelt termék(ek) átvételére házhozszállítás esetén a futárcéggel történő kiszállítás keretében van lehetőség.

5.3. A megrendelt termékek kiszállítását/házhoz szállítását a Divatékszerbolt webáruház üzemeltetője a TAGIRA Kereskedelmi és Szolgaltátó Korlátolt Felelőségű Társaság megbízásából a csomagot az MPL futárszolgálat szállítja ki. 
A kézbesítés munkaidőben, jellemzően 8 és 17 óra között történik, ezért szállítási címként mindenképpen olyan címet adj meg, ahol napközben tartózkodik az, aki átveszi majd a csomagot (például munkahely). A rendelés során a Megjegyzés rovatba írhatsz minden olyan információt, ami a szállításnál fontos lehet. Például, ha valaki más veszi át a csomagot, mindenképpen add meg az illető személy nevét és elérhetőségét. Nehezen megtalálható munkahely esetén érdemes pontosan megadni az emelet- és ajtószámot, illetve rövid útbaigazítást adni, amely alapján a futár könnyebben odatalál. Ha a futár nem talál senkit a megadott címen, igyekszik lehetősége szerint telefonon egyeztetni, ha ez nem lehetséges, értesítést hagy. A futár a rákövetkező napon újra megkísérli a kiszállítást, ám ha ez másodszorra sem sikerül, elhelyezi csomagodat a legközelebbi postán, ahol a következő 5 munkanapon azt átveheted.

5.4 A webáruházban megvásárolható termékeinket védő csomagolásban szállítjuk megrendelőinknek, termékcsomagjainkat egységesen költségmentesen szállítjuk ki a vásárlóink által megadott szállítási címre, amely költség az esetleges utánvétel költségét is tartalmazza.

5.5 A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban az ügyfél nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet, kontakt telefonszámot megadni(erre a megrendelés folyamatánál, a megjegyzés mezőben nyílik lehetőség). ​Amennyiben kiszállító partnerünk nem találja Önt a megadott címen, írásos értesítést hagy. Egyidejűleg megkísérli Önnel felvenni a kapcsolatot. Ezt követõen legfeljebb még egyszer, az Önnel egyeztetett idõpontban kiszállítjuk a csomagot. Amennyiben másodszor sem sikerül kézbesíteni a csomagot, akkor visszakerül az eladóhoz.

Országszerte 3000 átvételi ponton biztosítjuk a kényelmes és gondtalan csomagátvételt. A munkából hazamenet, későn este vagy korán reggel, hétvégén vagy a nap közepén, amikor és ahogy kényelmes.125 MOL PostaPont, 265 Coop PostaPont és 2600 postai PostaPont áll kiterjedt csomaghálózat áll rendelkezésedre..
Válaszd a lakóhelyedhez legközelebb eső pontot. A pontos címeket megtalálod megrendeléskor, ha a POSTA PONTRA történő szállítást választod.

50 MPL CSOMAGAUTOMATA működik jelenleg ezek közül válszthatsz a megrendelés leadásakor. Az automaták a nap 24 órájában, országszerte hozzáférhetőek. Az átvétel miatt nem kell kitérőt tenned, hiszen a Csomagautomaták többségét bevásárlóközpontok parkolóiban, forgalmas helyeken helyezték el, ahol egyébként is megfordulsz. A rendelésed bármikor egyszerűen és gyorsan átveheted.  A csomag érkezéséről SMS-ben kapsz értesítést, ezt követően küldeményed 2 munkanapig tárolják az automatában. Csomagod egyszerűen, az SMS-ben kapott azonosító és a telefonszám megadásával veheted ki az automatából. A határidő lejártát követően a csomagot megőrzésre beszállítják valamely közeli postára, amelyről újabb SMS-t kapsz.
FONTOS: ügyelj arra hogy a telefonszámod pontosan add meg, mert hiba esetén nem tudnak SMS-t küldeni és nem kapod meg a csomagot.

Fontos! Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt, illetve a csomagponton vizsgáld meg, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés(hiány) esetén kérd jegyzőkönyv felvételét és ne vedd át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni! Ha a csomagoláson, vagy a tartalomban rendellenességet tapasztalsz, azonnal vedd fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkon munkatársunkkal ( Török Renáta  06-30-574-7351, 06-93-785-088)! A csomagban megtalálod a számlát, és a termék eredetiségének tanusítványát.

5.6 A szállítást végző futárcég honlapja: https://www.posta.hu/vallalkozasoknak/logisztikai_szolgaltatasok/mpl_futarszolgalat  A futárcég szállítási feltételeit a fenti honlap “Általános szerződési feltételek” menüpontra kattintva éri el. A futárcég központi telefonszáma, kapcsolati űrlapja a fenti honlap “Kapcsolat” menüpontja alatt érhető el.

5.7 Szállítással kapcsolatos kérdések esetén az info@divatekszerbolt.hu email címen vagy a (+36) 93 785 088 telefonszámon a webáruház üzemeltetőjének kollégájához lehet fordulni munkaidőben.

6. Törzsvásárlói kedvezmények - flamingo hűségpont rendszer

6.1. A Divatékszerbolt webáruház partnerei, vásárlói számára törzsvásárlói programot, hűségprogramot üzemeltet, ahol a vásárlók vásárlói fiókjában a vásárlásaikat követően és a vásárlásaikkal arányosan hűségpontok kerülnek jóváírásra, amit a vásárlók azután további vásárlásoknál tudnak a termék árának megfizetéséhez felhasználni. A hűségpontokat, a pontok jóváírásait, beváltásait a webáruház szoftvere tartja nyilván és minden esetben napra készen követhető bejelentkezést követően a vásárlói felhasználói fiókjában.

6.2. A törzsvásárlói programban bárki részt vehet, aki a webáruházban regisztrációt követően, profiljába bejelentkezve vásárol és elfogadja a webáruház Általános Szerződési feltételeit, illetve betöltötte a 18. életévét. A 18. életévét be nem töltött személy szülője, vagy gondviselője írásbeli hozzájárulásával válhat a program törzsvásárlójává.

6.3. A törzsvásárlói programban a részvétel, a hűségpontok gyűjtésének és beváltásának feltétele a sikeres vásárlói regisztráció, az érvényes vásárlói fiók megléte és a vásárlások bejelentkezett státuszban történő lebonyolítása.

6.4. A Divatékszerbolt webáruházban a vásárlói profillal rendelkező vásárlók a törzsvásárlói hűségpontok gyűjtése és beváltása és a kapcsolódó szolgáltatások igénybevehetősége szempontjából három különböző csoportba: white flamingo, pretty flamingo és gold flamingo tartozhatnak.

6.5. A divatékszerbolt webáruházban a sikeres regisztrációt követően minden vásárló automatikusan White flamingo státuszba kerül és a profiljában található "HŰSÉGPONTJAIM" menüpontba a vásárlásait követően automatikusan minden 100 Ft vásárlást követően 2 törzsvásárlói hűségpont kerül jóváírásra.

6.6 Már regisztrált, vásárlói profillal rendelkező vásárlóink, amennyiben úgy döntenek, csatlakozhatnak a Divatékszerbolt által működtetett Pretty falmingo clubhoz, "Pretty falmingokká" válhatnak a Pretty flamingo vásárlói klub szabályai szeriint. Pretty flamingo tagjaink számára vásárlásaikat követően minden 100 Ft vásárlási érték után már 4 hűségpontot ír jóvá a webáruház belső pontelszámoló rendszere.

6.7 Gold flamingo státuszba minden regisztrált flamingo - tehát a White falmingok és a Pretty flamingok - is bekerülhet, amennyiben adott évben vásárlásainak összesített értéke átlépi a bruttó 250,000 Ft -ot. A Gold flamingo vásárlóink a vásárlási limit érték átlépését követően a következő év december 31.-ig élvezhetik a Gold falmingo státusz által nyújtott előnyöket. A webáruház Gold flamingo partnerei minden 100 Ft vásárlási érték után már 6 hűségpontot könyvelhetnek el profiljukban.
A Divatékszerbolt webáruház a Gold flamingo státusz elérésekor, köszönetképpen egy egyszeri, welcome, nagy értékű flamingo ékszer ajándékkal kedveskedik vásárlóinak az aktuális törzsvásárlói programban leírtak szerint.
Amennyiben Gold flamingo vásárlónk a Gold flamingo státusza alatti a második évben ismét átlépi a bruttó 250,000 Ft vásárlási értéket, úgy Gold flamingo státusza automatikusan egy évvel meghosszabbodik. A Gold flamingo státuszok meghosszabbítása, vagy újraaktiválása nem jár újabb ajándék welcome ajándékkal, a welcome ajándék ékszert csak az első esetben ajándékoz a Divatékszerbolt Gold flamingo vásárlóinak.
A Gold flamingo hűségprogram 2018. január 1-el indul, tehát a Gold flamingo státuszba történő besorolás a 2018. január 1. után létrejött vásárlások alapján történik.

6.8 A divatékszerbolt hűségprogramban a vásárlások után a hűségpontok értelemszerűen a megrendelet termékek kifizetését követően kerülnek jóváírásra. A vásárlást követően az esetleges elállás esetén a visszaküldött termékből számolt hűségpontok automatikusan levonásra, visszavételre kerülnek a vásárló fiókjában lévő hűségpont nyilvántartásból.
Gold flamingo tagság esetén azon vásárlásnál, ahol a vásárló a welcome ajándék ékszerre jogosulttá vált a vásárlástól történő esetleges elállást követően, amennyiben az összesített vásárlási összeg a gold flamingo státuszhoz szükséges limit alá kerülne a visszaküldött termékek árának visszafizetése csak az ajándék ékszer visszaküldését követően áll a Divatékszerbolt webáruház lehetőségére.

6.9 Regisztrált vásárlóinknak nemcsak a vásárlásaik után, hanem különböző aktivitásaik után is hűségpontokat ír jóvá a webáruház rendszere.
White flamingo partnereink a vásárlások mellett az adatlapjuk kitöltésével, hírlevél felíratkozással is gyűjthetnek hűségpontokat. A profil felhasználói adatlapjának kitöltéséért 200 hűségpont, a hírlevél felíratkozásért pedig 100 hűségpont kerül automatikusan jóváírásra.
Pretty flamingo partnereink az adatlap kitöltéséért és a hírlevél felíratkozásért járó 100-100 hűségponton felül, még termékvélemény írásáéert, blogkomment írásáért 100-100 hűségpontal tudják gazdagítani profilban található hűségpont számlájukat.

6.10 A Divatékszerbolt webáruházban gyűjtött hűségpontokat bármelyik termék megvásárlásához 1 pont = 1 Ft Egy vásárlás alkalmával a vásárolt érték legfeljebb 50%-a fizethető pontokkal, de a a kedvezmények és a hűségpontok együttes összege nem haladhatja meg a vásárlás értékének 50% százalékát. A törzsvásárlói pontok akciós termékekre nem váthatók be. A hűségpontok száma minden esetben  a kosárban is kiírásra kerül, ahol a “Hűségpont felhasználás” gombra kattintva a felhalmozott pontok jóváírásra kerülnek a termék árában.

7. Az elállás joga, az elállás részletei

7.1 Amennyiben az Ügyfél a termék házhozszállítása illetve átvétele után el kívánsz állni a vásárlástól, azt az áru átvételét követő 14 naptári napon belül, indoklás nélkül megteheted. Ennek módjáról a A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló, 45/2014. (II.26.) számú kormányrendelet rendelkezik.

7.2 Az Ügyfél az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor a megrendelt árut átvette.
Több termék adásvétele eseten, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, akkor az utoljása szolgáltatott termék átvételének napjától; több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak átvétele napjától gyakorolhatja az ügyfél az elállás jogát.

Természetesen az ügyfél a termék megvásárlásától a termék átvétele, kiszállítása előtt is bármikor elállhat, ez irányú szándékát telefonon, e-mailben és írásban jelezheti a szolgáltató, az üzemeltető felé.

7.3 Amennyiben az Ügyfél a vásárlástól el kíván állni, úgy az írásbeli elállási nyilatkozatot elegendő a termék átvételét követő 14 naptári napon belül postán, telefaxon vagy elektronikus levél formájában megküldeni a szolgáltatónak és az elállási jog gyakorlásának napjától számított 14 napon belül köteles  visszaküldeni, vagy átadni a terméket is a webáruház számára.

7.4  Az Ügyfél az elállás jogát egyértelmű nyilatkozat formájában vagy az alábbi nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja:

Elállási nyilatkozatminta

Címzett: TAGIRA Kft., 8800 Nagykanizsa, Fő u. 19., Email: info@divatekszer.hu
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
[ Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék vagy szolgáltatás megjelölése ]
Szerződéskötés időpontja /termék átvétel időpontja: [ a megfelelő adat megadandó ]
A fogyasztó neve: [ értelemszerűen kitöltendő ]
A fogyasztó címe: [ értelemszerűen kitöltendő ]
A fogyasztó aláírása: [ kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén aláírandó ]
Kelt: [ értelemszerűen kitöltendő ]

7.5 Az ügyfél elállása esetén a szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
Ha az ügyfél, a fogyasztó a jelen fejezetben leírtaknak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni.
A szolgáltató mindaddig visszatarthatja a szerződéstől való elállásból következően visszafizetendő összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
A visszatérítés során a szolgáltató, a webáruház az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha az Ügyfél más fizetési módhoz kifejezetten hozzájárulását adja. A visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag az Ügyfelet semminenű többletköltség nem terheli.
Amennyiben a Vevő az elállási jogát gyakorolja, köteles visszaszolgáltatni minden, a termékhez mellékelt és átvett tételt. Ha a Vevő a visszaküldött termékhez nem mellékel minden, eredetileg a Vevő részére átadott tételt, az Eladó jogfenntartással él, hogy a hiányzó tételekért díjat számítson fel a Vevőnek.

7.6 Elállás esetén a Fogyasztót, az Ügyfelet kizárólag a termék visszaküldésének a közvetlen költsége terheli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését. A visszaszállítás során a kárveszély a Vevőt terheli, ezért javasoljuk a termék biztonságos csomagolását, amire legcélszerűbb a gyári csomagolás.

7.7 Ha a Fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozást választja, elállás esetén az ebből adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni.

7.8 A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. A vállalkozás követelheti a fenti használatot meghaladó használatból adódó és  a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárai megtérítését.

7.9 A fogyasztó, az ügyfél nem gyakorolhatja elállási jogát webáruházunkban az alábbi esetekben:
a) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
b) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

8. Ingyenes elégedettségi csere garancia

8.1 A Divatekszerbolt webáruházban minden vásárlónknak meg van a lehetősége, hogy a megvásárolt és átvett terméket bármely okból - nem passzoló méret, nem az elképzelt megjelenés, stb. - ingyenesen másik a webáruházban elérhető termékre cserélje értékkülönbözet egyeztetéssel szállítási költség megfizetése nélkül.

8.2 A megvásárlást követően csere garancia szolgáltatás igénybevétele esetén először is szükség van a szolgáltatás igénylésére az agi@petrogaleria.hu e-mail címre, vagy a 06 30 5747 351 -es telefonszámra küldött üzenettel, amely üzenetnek tartalmaznia kell a cserélendő termék pontos nevét és az új a divatekszerbolt.hu weboldalon elérhető termék nevét, cikkszámát, árát.

8.3 Ezt követően a cserélendő terméket be kell csomagolni a postai küldemények elvárásainak megfelelően, majd a napokon belül megérkező futárnak átadni, illetve a futártól lehet az új terméket átvenni. FONTOS: a vissza küldendő csomag címkéjét a futártól kell elkérni és a csomagot ezzel a cimkével kell ellátni!

8.4 A webáruház elégedettségi csere garancia szolgáltatása minden vásárlónk számára vásárlásonként az első alkalommal ingyenesen vehető igénybe. Ugyanazon vásárlás esetében a további termékcsere igény esetén 1,500 Ft szállítási díjat számolunk fel. Elégedettségi csere garancia szolgáltatásunk az áru átvételétől számított 14 napig vehető igénybe.

9. Jótállás

9.1. A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.

9.2. A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.

Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát

  • szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
  • rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
  • helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,

 

Jótállás keretébe tartozó hiba esetén az Ügyfél:

  • elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével az Ügyfélnek okozott érdeksérelmet.
  • ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, az Ügyfél – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.


Ha az Ügyfél a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és az Ügyfél által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, az Ügyfél érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt az Ügyfél a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.

9.3. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik.

9.4. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

9.5. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül az Ügyfelet a jótállásból fakadó jogok a 10.1 és a 10.2 pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.

9.6. A jótállás nem érinti az Ügyfél jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését.

9.7. Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, az Ügyfél Békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, a 12.2. pontban feltüntettettek alapján.

10. Szavatosság

10.1 Kellékszavatosság

10.1.1. Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem tudja.  

10.1.2. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. 

10.1.3. Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést az Ügyfél nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére az Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. 

10.1.4. Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot. 

10.1.5. Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.  

10.1.6. Az Ügyfél közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. 

10.1.7. A szerződés teljesítésétől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a az Ügyfél részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka az Ügyfélnek felróható okból keletkezett, nem köteles az Ügyfél által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. 

10.1.8. Ha az Ügyfél a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek. 

10.2. Termékszavatosság 

10.2.1. A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Ügyfél – választása szerint – az 8.1. pontban meghatározott kellékszavatossági jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.  

10.2.2. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti. 

10.2.3. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania. 

10.2.4. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. 

10.2.5. Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.  

10.2.6. Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.  

10.2.7. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója. 

10.2.8. A gyártó, forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.


10.2.9. A gyártónak, forgalmazónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

11. Garancia

Órák esetében a garancia 12 hónap, csak az óraszerkezet meghibásodására, vagy egyértelmű anyaghibára vonatkozik, és tartalmazza még a garanciális időn belüli ingyenes elemcserét is. Garanciaidőn belüli javítások esetén kérjük, hogy az órát mindenképpen a feltüntetett szak szervízben végeztesd el, máskülönben a garancia érvényét veszti. 
A garancia nem vonatkozik az óra fémszíjára/bőrszíjára, csatjára, az üvegre és a nyomógombokra, kivéve az egyértelmű anyaghibát. 
A gombok használata víz alatt az óra beázását okozhatja, amely a garancia elvesztéséhez vezethet!

Felhívjuk figyelmed, hogy a szakszerűtlenül elvégzett elemcsere, vagy egyéb beavatkozás a vízállóság ill. a garancia elvesztéséhez vezet. Megszűnik a garanciális kötelezettség, ha az alábbi okok miatt következett be:

rendeltetésellenes használat
szakszerűtlen kezelés, tárolás
erőszakos külső behatás
idegen ill. szakszerűtlen beavatkozás
kopó alkatrészek (szíj, csat, zár) rendeltetésszerű használatából eredő kopás, szakadás, karcolódás esetén
üvegtörés
nem vízálló óra beázása.

A garanciajegy hamisítása, vagy abban valótlan adatok feltüntetése jogi következményekkel és a garancia megszűnésével jár. 
Ékszerek esetében - A nálunk forgalmazott Pandora és Thomas Sabo ékszerekre  rendeltetésszerű használat mellett, a gyártó 24 hónapos garanciát vállal.

12. Panaszügyintézés helye, módja

12.1 Az Ügyfél panaszával első sorban a Szolgáltatóhoz kell hogy forduljon. Panaszait írásban az alábbi címekre küldött levélben/emailben, szóban pedig az alábbi telefonszámon teheti meg.

levélben: 8800 Nagykanizsa, Fő u. 19.
emailben: info@divatekszerbolt.hu
telefonon: (+36) 93 785 088
munkanapon 8-18 óra között.

Panaszainak elintézéséhez szükséges, hogy közölje a kérdéses megrendelésben feltüntetett minden adatot, beleértve a megrendelés visszaigazolt kódszámát, hogy azonosítani tudjuk a panasszal érintett teljesítést.
A telefonon érkező panaszokat azonnal megvizsgáljuk és tájékoztatjuk álláspontunkról a panaszost, illetve lehetőség szerint orvosoljuk a panaszt. Ha a vevő nem ért egyet a szóbeli panaszára kapott válasszal, írásban meg kell küldenie részünkre a panaszát. Ebben az esetben az alábbiak szerint, az írásbeli panaszokra vonatkozó rendelkezések szerint járunk el.
Az írásbeli panaszokat 5 munkanapon belül megvizsgáljuk és megválaszoljuk. Válaszunkat indokoljuk. Amennyiben válaszunkkal nem ért egyet, úgy felügyeleti szervünkhöz fordulhat panaszával.

12.2. Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva az Ügyfél számára:

a.) Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.
2017. január 1-jétől alapvetően átalakult a fogyasztóvédelem intézményi rendszere. Megszűnt a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, ezzel egyidejűleg a fogyasztói bejelentések kezelése első fokon járási szintre került. Ennek értelmében fogyasztók a lakóhelyük szerinti járási hivatalokhoz fordulhatnak fogyasztóvédelmi bejelentéseikkel. 
Az illetékes hivatal elérjetőségeit az alábbi linken érhetik el: http://jarasinfo.gov.hu/

b.) Békéltető testület igénybe vétele. A szolgáltatások minőségével, biztonságosságával és a megfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testülethez. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A Szolgáltató köteles a Békéltető testületi eljárásokban részt venni. Jelen pont vonatkozásában együttműködésnek minősül a válaszirat küldése is.

Zala Megyei Békéltető Testület elérhetőségei:​

Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefon: 06-92-550-513
Email: ZMBEKELTETO@ZMKIK.HU
Web: http://www.bekelteteszala.hu/

c.) Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show linken elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján. 

Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül.
Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.

d.) Bírósági eljárás. Az Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 1952. évi III. rendelkezései szerint.

12.3 Tájékoztatjuk ügyfeleinek, hogy a panaszügyintézéssel kapcsolatos levelezés, dokumentációt 5 évig megőrizzük.

13. Szerzői jogok

13.1. A weboldal egésze és minden eleme szerzői jogvédelem alatt áll. A weboldal és a weboldalon elérhető tartalom, szerzői mű, illetve más szellemi alkotás - grafikai megoldás, grafika, honlap szerkezete, a honlapon elérhető információ, adatfeldolgozási elv, stb. - szerzői jogi jogosultja, vagy a feljogosított felhasználója a Szolgáltató.

13.2. A weboldalt alkotó és a weboldalon elérhető szerzői jog által védett szellemi alkotások a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen formában nem használhatók fel, nem hasznosíthatók, sokszorosíthatóak vagy tárolhatóak.

13.3 Abban az esetben, ha a Divatékszerbolt webáruházban található tartalom, vagy a tartalom bizonyos eleme, illetve az oldalról hivatkozásokon keresztül elérhető tartalmak valószínűsíthetően a szerzői jog előírásaiba ütköznek, kérjük, vegye fel a kapcsolatot munkatársainkkal az ügyfélszolgálaton!

A jelzett tartalom megvizsgálását követően haladéktalanul eltávolítjuk a sértő tartalmat illetve lekapcsoljuk a sértő tartalomra mutató linkeket.

14. Egyéb feltételek

14.1 A Divatekszerbolt webáruházában való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.

14.2 A szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a Divatekszerbolt webáruházhoz való csatlakozás miatt következett be. A látogató felelőssége felmérni, hogy hogyan védheti meg a számítógépén tárolt adatait a behatolóktól. Egyedül a vásárló felelős a Divatekszerbolt webáruházához való kapcsolódásáért és a Divatekszerbolt áruház weboldalán történő vásárlásért. Az üzemeltető nem vonható felelősségre vis maior esetén. Vis maiornak kell tekinteni különösen az internetes hálózatban bekövetkezett olyan hibákat, amelyek megakadályozzák a webáruház akadálytalan működését és a weboldalon történő vásárlást, továbbá, ha a működési hibával összefüggésben az Interneten küldött és fogadott adat elveszik. A Szolgáltató nem felelős semmilyen kárért, amely a webáruházhoz való csatlakozás miatt következett be.

14.3 Abban az esetben, ha a látogató bármilyen formában megsérti a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglalt szabályokat, akkor az üzemeltető szabadon érvénytelennek nyilváníthatja a vevő megrendelését, törölheti profilját és visszautasíthatja vásárlási szándékát.

14.4 A Divatekszerbolt webáruház ezúton tájékoztatja vevőit, hogy adataikat a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. Adataikat harmadik félnek nem adja át, kivéve, ha a szerződés teljesítésekor harmadik fél a Divatekszerbolt webáruház alvállalkozójaként közreműködik. Az alvállalkozók a webáruház által átadott személyes adatokat a megrendelés zökkenőmentes lebonyolíthatóságán és a megrendelés bizonyíthatóságán túl semmilyen módon nem jogosultak megőrizni, felhasználni, illetve további jogi, vagy természetes személyeknek átadni. Az adatok kezelésekor a mindenkor hatályos Adatvédelmi Törvénynek, a webáruház Adatvédelmi tájékoztatóban foglaltaknak megfelelően jár el webáruház üzemeltetője.

14.5 A jelen Feltételekben nem szabályozott kérdésekben az 1959. évi IV. törvény (Ptk.), az egyes tartós használatra rendelt termékek jótállási kötelezettségéről szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet, illetve a távollévők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5.) Korm. rendelet rendelkezései az irányadók.

14.6 A szerződő felek mindent elkövetnek annak érdekében, hogy az esetleges vitás kérdéseket tárgyalások útján rendezzék. Amennyiben ez nem lehetséges a jogvita rendezésére, szerződő felek a Zalaegerszegi Városi Bíróság joghatóságát kötik ki.

14.7 A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. Az esetleges módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.

Nagykanizsa, 2018.03.04.

Szerződési feltételeink letölthetőek az alábbi linkre kattintva:
» Általános Szerződési Feltételek